1 | ଛାଇ ଛାଉଣିର ଘର : à¬à¬• ବିଶàଳà‡à¬·à¬£à¬¾à¬¤àମକ ଅଧààŸàŸà¬¨ | 01-04 |
Author(s): ପàଷàପଲତା ବà‡à¬¹à‡à¬°à¬¾ |
Abstract à¬œà¬£à‡ à¬¦à¬°à¬¦à€ à¬“ ସମàବà‡à¬¦à¬¨à¬¶à€à¬³ କଥାକାର à¬à¬¾à¬¬à‡ ଗିରà€à¬¶ ଚନàଦàର ସାହà ସàପରିଚିତ । à¬¸à‡ à¬…à¬¨à‡à¬•à¬—ààœà¬¿à¬ ଗଳàପ ପàସàତକ ରଚନା à¬•à¬°à¬¿à¬¥à¬¿à¬²à‡ à¬®à¬§ààŸ à¬¤à¬¾à¬™àକର ସଦààŸ à¬ªàରକାଶିତ ଗଳàପ ପàସàତକ ‘ଛାଇ ଛାଉଣିର ଘର’ à¬à¬• ନିଆରା ଅନàà¬à‚ତି ପାଠକମାନଙàକà à¬à‡à¬Ÿà¬¿à¬¦à¬¿à¬ । à¬à¬¹à¬¿ ପàସàତକ ପାଠକଲା à¬ªà¬°à‡ à¬ªà¬¾à¬ à¬• ନିଜର ପàରତିଛବିକà ସà‡à¬¥à¬¿à¬°à‡ ଖà‹à¬œà¬¿à¬ªà¬¾à¬ । ତା’ ଜà€à¬¬à¬¨à¬° ଘଟଣା ଯà‡à¬ªà¬°à¬¿ ଅà¬à¬¿à¬à‚ତିକà ଆଖି à¬†à¬—à¬°à‡ à¬°à¬–à¬¿ ଗାଳàପିକ ସାହà ଗଳàପ ରଚନା କରନàତି । ସମାଜର ନିଷàଠàର ବାସàତବ ସତààŸà¬•à à¬¸à‡ à¬•à¬¿à¬ªà¬°à¬¿ ତାଙàକ ଗଳàà¬ªà¬°à‡ à¬‰à¬ªà¬¸àଥାପନ କରିଛନàତି ତାହାକà à¬à¬¹à¬¿ ପàରà¬à¬¾à¬¬à¬°à‡ ଦà‡à¬–ାଇ ଦିଆଯାଇଛି । Citation By: DOP: 30-09-2019 |
2 | ବାଥàଡି ଜନଜାତିର à¬à¬¾à¬·à¬¾ ବିମରàଷ | 05-08 |
Author(s): ଡକàଟର ରାଜାକàମାର ନାà¬à¬• |
Abstract ମàŸà‚ରà¬à¬‚ଜ, କà‡à¬¨àଦàà¬à¬° ଓ ବାଲà‡à¬¶àà±à¬° ଜିଲàଲର ନà€à¬³à¬—ିରି ଅଞàà¬šà¬³à¬°à‡ à¬¬à¬¸à¬¬à¬¾à¬¸ କରàଥିବା ବାଥàଡ଼ି ଜନଜାତି à¬“à¬¡à¬¿à¬†à¬°à‡ à¬•à¬¥à¬¾ ହà‡à¬‰à¬¤à¬¿à¬²à‡ ବି, ତାଙàକର ଶବàଦର ଧàà±à¬¨à¬¿à¬—ତ ବàˆà¬šà¬¿à¬¤àର ବାଥàଡି ସଂପàରଦାàŸà¬° à¬à¬¾à¬·à¬¾à¬•à à¬à¬¿à¬¨àନ କରି ଦàà¬¨à¬¿à¬†à¬°à‡ à¬ªà¬°à¬¿à¬šà¬¿à¬¤ କରିଛି I ବାଥàଡି ସଂପàରଦାàŸà¬° ଲà‹à¬•à¬®à¬¾à¬¨à‡ ଶବàଦର ଆରମàà¬à¬°à‡ ‘ଲ’ ଥିଲà‡, ‘ଲ’ ପରିବରàତàà¬¤à‡ â€˜à¬¨â€™ ଉଚàଚାରଣ କରିଥାନàତି I ନାସàତିସà‚ଚକ ବାକààŸà¬°à‡ ବାକààŸà¬° ଆରମàà¬à¬°à‡ ନାଇଠବààŸà¬¬à¬¹àƒà¬¤ କରିଥାନàତି I ତà‡à¬¬à‡ ସମàŸà¬° ପରିବରàତàà¬¤à¬¨à¬°à‡ à¬¬à¬°àତàତମାନ ବାଥàଡି à¬à¬¾à¬·à¬¾à¬°à‡ ମଧààŸ à¬ªà¬°à¬¿à¬¬à¬°àତàତନ ଘଟିଲାଣି, ଯାହା ଆହàରି ଅଧିକ ଗବà‡à¬·à¬£à¬¾à¬° ଅପà‡à¬•àଷା ରଖàଛି। Citation By: DOP: 30-09-2019 |
3 | à¬à¬•à¬¬à¬¿à¬‚ଶ ଶତାବàଦà€à¬°à‡ à¬àରମଣ ସାହିତààŸ à¬¸àƒà¬·àଟିର ଉଦàଦà‡à¬¶ààŸ | 09-11 |
Author(s): ଶàରà€à¬§à¬° ବାରିକ |
Abstract à¬à¬•à¬¬à¬¿à¬‚ଶ ଶତାବàଦà€à¬° à¬àରମଣ ସାହିତààŸà¬°à‡ ସà‚କàଷàମତର ସàà¬¤à¬°à¬°à‡ à¬¯à‡à¬‰à¬ ଅà¬à¬¿à¬¨à¬¬à¬¤àౠପàରକାଶ ପାଇଛି ତାହା à¬†à¬¦àŒ à¬…à¬¸àà±à€à¬•à¬¾à¬° କରାଯାଇପାରିବ ନାହିଠ। à¬à¬¹à¬¿ ନà‚ତନ ଶତାବàଦà€à¬Ÿà¬¿ ହà‡à¬‰à¬›à¬¿ ପàରତିଟି ମଣିଷପାଇଠà¬à¬• ବିରାଟ ଆହàà±à¬¾à¬¨ । à¬à¬¹à¬¿ ଶତାବàଦà€à¬° à¬àà¬°à¬®à¬£à¬•à¬¾à¬¹à¬¾à¬£à€ à¬¸àƒà¬·àଟିର ମହତàତର ଲକàଷààŸ à¬¹à‡à¬‰à¬›à¬¿, ମଣିଷକà ମହତà ଜà€à¬¬à¬¨à¬° ପàରà‡à¬°à¬£à¬¾à¬°à‡ à¬à¬¾à¬¬à¬¾à¬ªàଲàତ କରିବା ସହିତ à¬à¬¿à¬¨àନ ସମାଜ ଓ ସଂସàକàƒà¬¤à¬¿à¬° ସàà±à¬¤à¬¨àତàରତାକà ପରିପàରକାଶ କରିବା । ଠଶତାବàଦà€à¬° ସବàଠାରà ଗàରàତàà±à¬ªà‚ରàଣàଣ କଥା ହà‡à¬‰à¬›à¬¿, ସାଂପàରଦାàŸà¬¿à¬• ମନà‹à¬à¬¾à¬¬ ମଣିଷ à¬à¬¿à¬¤à¬°à‡ ଯà‡à¬‰à¬ ପàରାଚà€à¬° ନିରàମାଣ କରିଥାà¬, à¬àରମଣ ବàƒà¬¤àତାନàତ ଲà‡à¬–କ ସà‡à¬¹à¬¿ ସàଉଚàଚ ପàରାଚà€à¬°à¬•à ଆତàମà€àŸà¬¤à¬¾à¬° à¬à¬¾à¬¬à¬¤à¬°à¬™àଗର ଧàà±à¬‚ସ କରି ପରସàପର ମଧààŸà¬°à‡ ପàରà‡à¬®à¬¾à¬¨àà¬à¬¬à¬•à ସଂଚାର କରିବା । ସàà±à¬°àଗà€àŸ ସàŒà¬¨àଦରàଯààŸà¬•à ମରàତàତààŸà¬œà¬—ତକà ଅବତରଣ କରିାବାର ସଂକଳàପ ଯà‡à¬‰à¬ ଲà‡à¬–କର ଯà‡à¬¤à‡ ଗà¬à€à¬° ସିଠସà‡à¬¤à¬¿à¬•à¬¿ ପàରà¬à¬¾à¬¬à¬¶à¬¾à¬³à€ à¬à¬¾à¬¬à¬°à‡ ପାଠକକà ଅନàପàରାଣିତ କରିପାରିବ ମାନବିକ à¬à¬¾à¬¬à¬¾à¬¦à¬°àଶ ଦàà±à¬¾à¬°à¬¾ । ସà‡à¬¥à¬¿à¬ªà¬¾à¬‡à¬ à¬à¬¹à¬¿ ଶତାବàଦà€à¬° à¬àà¬°à¬®à¬£à¬•à¬¾à¬¹à¬¾à¬£à€ à¬¹à‹à¬‡à¬ªà¬¾à¬°à¬¿à¬¬ ସାହିତààŸà¬° ଅନààŸà¬¾à¬¨ààŸ à¬¬à¬¿à¬à¬¾à¬—ଠାରà ଅଧିକ ପàରà‡à¬°à¬£à¬¾ ପàରଦାନକàଷମ । Citation By: DOP: 30-09-2019 |
4 | ସାଂସ୍କୃତିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧର ଅବକ୍ଷୟ: ଆଶ୍ରା ଖୋଜି ବୁଲୁଥିବା ଈଶ୍ୱର | 12-15 |
Author(s): ପିଙ୍କି କର |
Abstract ସାଂସ୍କୃତିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧ ହେଉଛି ସମାଜର ନାଭିକେନ୍ଦ୍ର । ଏହା ଉପରେ ଗୋଟିଏ ସମୁଦାୟ ବା ସାମାଜିକ ସଂଗୋଷ୍ଠୀ ନିଜକୁ ସ୍ଥିର ଓ ପ୍ରତିଷ୍ଠିତ କରିଥାଏ ଏବଂ ମାନବୀୟ ସହୃଦୟତା ଓ ସହାବସ୍ଥାନର ଏକ ଯଥାର୍ଥ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିଥାଏ । ଏହାଭିତରେ ପରଂପରା, ପ୍ରକୃତି, ପର୍ବପର୍ବାଣୀ, ରୀତିନୀତି, ପୋଷାକ, ବିଶ୍ୱାସ, ଲୋକବିଦ୍ୟା ସବୁକିଛି ସମାହିତ ହୋଇଥାନ୍ତି। ଏହିକ୍ରମେ ଉତ୍କଳୀୟ ସାଂସ୍କୃତିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧକୁ ବିଶ୍ଳେଷଣ କଲେ, ଏହା କେଉଁ ପ୍ରାଚୀନ କାଳରୁ ପାରସ୍ପରିକ ସଦ୍ଭାବ, ଭାଇଚାରା, ଈଶ୍ୱରବିଶ୍ୱାସ, ଅହଂସା ଓ ନୀତିନିଷ୍ଠତାକୁ ନେଇ ଆଜିପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ବଞ୍ଚିଥିବା ଓ ବଢିଥିବା ପ୍ରତୀୟମାନ ହେଲେବି ଯୁଗରୁଚିର ପରିବର୍ତ୍ତନରେ ଏହି ମୂଲ୍ୟବୋଧରେ ଯେଉଁ ଅବକ୍ଷେୟ ଘଟିଛି, ତାହାକୁ ତର୍କସମ୍ମତଭାବେ ଉପସ୍ଥାପନ କରିବା ଏହି ପ୍ରବନ୍ଧର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ। ଏହି ପ୍ରବନ୍ଧରେ ନାଟ୍ୟକାର ଡକ୍ଟର ନାରାୟଣ ସାହୁଙ୍କ ,'ଆଶ୍ରା ଖୋଜି ବୁଲୁଥିବା ଈଶ୍ୱର' ନାଟକରୁ ଉଦାହରଣଗ୍ରହଣ କରି ସାଂସ୍କୃତିକ ମୂଲ୍ୟବୋଧର ଅବକ୍ଷେୟକୁ ସଯୁକ୍ତି ଆଲୋଚନା କରାଯାଇଛି । Citation By: DOP: 30-09-2019 |
5 | ସାମାଜିକ-ଗଣମାଧ୍ୟମ ଓ ଆଜିର ଯୁବସମାଜ | 16-19 |
Author(s): ଉତ୍କଳ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ, ଭୁବନେଶ୍ୱର |
Abstract ଆଜିର ଦୁନିଆରେ ସବୁଠୁଁ ଅଧିକ ଗତିଶୀଳ ଓ ବହୁମୁଖୀ ବିଭାଗ ହେଉଛି ‘ଯୋଗାଯୋଗର ଧାରଣା ଏବଂ ପ୍ରକ୍ରିୟା’ । ଯୋଗାଯୋଗର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦିଗ ସମୟର କାଳଖଣ୍ଡରେ କ୍ରମେ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ହେଉଛି ବା ବିକଶିତ ହେଉଛି । ଯଦିଓ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ଏକ ଗଣମାଧ୍ୟମ କି ନୁହେଁ ତାହା ଉପରେ ବିଭିନ୍ନ ବିବାଦ ରହିଛି, ଏହା ସତ୍ତ୍ୱେ ବି ନିକଟ ଅତୀତରେ ଏହାର ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ ସଂଖ୍ୟାରେ ଯେଉଁ ଆଶାତୀତ ବୃଦ୍ଧିପାଇଛି, ତାହା ନିଶ୍ଚୟ ଅବିଶ୍ୱସନୀୟ ଓ ଆଲୋଚନାର ବିଷୟ । ଏହା ସଂପ୍ରତି ଏକ ନବ୍ୟ ଗଣମାଧ୍ୟମ ଏବଂ ଅନରୂପଭାବେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ମଧ୍ୟ। ଏହା ବହୁଭାବେ ସମାଜର ପ୍ରତ୍ୟେକ ବର୍ଗଙ୍କୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଛି । ପୁନଃ ଆମ ସମାଜର ଯୁବପିଢି ସମୟର ଆହ୍ୱାନରେ ଏହାପ୍ରତି ବହୁଭାବେ ଆସକ୍ତ ଓ ନିର୍ଭରଶୀଳ ହୋଇପଡ଼ିବାରୁ, ସାମାଜିକ ଗଣମାଧ୍ୟମ ମଧ୍ୟ ଉପଭୟ ସକାରାତ୍ମକ ଓ ନକାରାତ୍ମକ ଉଭୟ ଦିଗରୁ ଯୁବସମାଜକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଛି । ଏହି ପ୍ରବନ୍ଧରେ ସାଂପ୍ରତିକ ଯୁବସମାଜକୁ ନବ୍ୟ ସାମାଜିକ ଗଣମାଧ୍ୟମର ବହୁମୁଖୀ ଦିଗ ଓ ବିଶେଷତ୍ୱ କିପରି ପ୍ରଭାବିତ କରୁଛି, ତାହାର ଆଲୋଚନା କରାଯାଇଛି । Citation By: DOP: 30-09-2019 |